MEDITATSIOONIJUHT / 5 kuud
Üldinfo. Kool ja meditatsiooni õppe erinevad grupid ning võimalused
Eesti Meditatsiooni Kool on Täiskasvanute Täiendkoolitusasutus, mis on registreeritud Eesti Hariduse Infosüsteemis (EHIS), majandustegevuse teade nr 12794904
Koolil on välja töötatud riiklikule õppekava standardile vastav õppekava.
Õppekava töötas välja kooli asutaja ja õpetaja Sarita Seeda Randroo
Eelnev mediteerimise kogemus pole kursusel osalemiseks vajalik – õpitakse koos kursusel.
Koolis saab osaleda erineva pikkusega väljaõppe kursustel (5-11 kuud), vastavalt igaühe ajalisele ja finantsressursile.
Koolis saab õppida ka kursusel ‘Meditatsiooniõpe iseendale’ (3 kuud).
Alltoodud tabelis on üldandmed kõigi kursuste kohta.
Hind: igal kursusel on koha kinnituseks ettemaks (olenevalt kursusest 125 – 300 eur) + õppemaks on 215 eur kuus (mõnel grupil ei ole igal kuul õppemaksu maksmist)
Lisaks gruppidele, on koolis võimalik õppida mediteerimist ka individuaal- ehk eraõppes, 1 : 1 juhendajaga.

Meditatsioonijuht
Õpe toimub riiklikule õppekava standardile vastava õppekava alusel.
Meditatsioonijuhi kursust lõpetades on õppijal järgmised pädevused:
– omab baasülevaadet meditatsioonist, seostest inimpsühholoogiaga, takistustest mindfulness seisundisse jõudmisel ning nende ületamise viisist
– omab 5 kuu jooksul saadud isiklikke meditatsioonikogemusi ja taipamisi ning see aitab tal toetada teisi nende meditatasiooniteel
– teab 12 OSHO® aktiivmeditatsiooni ja on õppinud, kuidas neid juhendada
– on kogenud isiklikul tasandil mõnda 5000 aasta vanust mindfulness praktikat, mis annab esmase ülevaate nende tehnikate võimalikust mõjust
Kursuse üldinfo
5 kuud
5 moodulit
150 akad.tundi
2 sertifikaati
Sertifikaadid
1. Eesti Meditatsiooni Kooli tunnistus: Meditatsioonijuht
2. OSHO@ aktiivmeditatsioonide juhendaja rahvusvaheline sertifikaat (ingl. k)
Ajakava
UUS MEDITATSIOONIJUHI ÕPPEGRUPP ALUSTAB 11. APRILLIL 2026.a.
2025/2026 õppeaastal õpib koolis 2 meditatsioonijuhi väljaõppe gruppi: üks grupp alustas õppeteed 27. septembril 2025.a. ja teine grupp alustab 11. aprillil 2026.a.
All on ära toodud mõlema grupi ajakava.
Alustav õppegrupp: 11. aprill 2026 – 2. august 2026
Enamasti toimub õpe nädalavahetustel kl 10.30 – 18.30, osades moodulites on see aga erinev.
2026.a.
11 – 12 aprill / moodul 1
16 – 17 mai / moodul 2
6 – 7 juuni / moodul 3 – intensiivkogemise laager
4 juuli / moodul 4 zoomis
31 juuli – 2 august (2-3 päeva, täpsustub) / moodul 5 – OMIDAF (R kl 13 – 18.30; L ja P kl 10.30 – 18.30; kellaajad võivad kuni 1 tunni piires muutuda)
Õppegrupp: 27. september 2025 – 3. jaanuar 2026
Enamasti toimub õpe nädalavahetustel kl 10.30 – 18.30, osades moodulites on see aga erinev.
2025 a.
27 – 28 september / moodul 1
25 – 26 oktoober / moodul 2
14 – 16 november / moodul 3 – OMIDAF (R kl 14 – 19.30; L ja P kl 10.00 – 18.30)
6 – 7 detsember / moodul 4 – intensiivkogemise laager
2026 a.
3 jaanuar / moodul 5 (kahe päevasest moodulist ainult esimene päev); lõpetamine, sertifikaadid

Õppekava
BAASLOENGUTE MOODULID (2). LOENGUTEEMAD
NB! Loengute moodulites on lisaks loengutele igal päeval ka 2 – 3 meditatsiooni
Meditatsioon
– Meditatsiooni alased uuringud, müüdid ja väärarusaamad
– Meditatsiooni baasprintsiibid
– Meditatsiooni põhiprintsiip – vaatleja. Kes on vaatleja? Mida tähendab vaatlemine?
– Mindfulness seisund. Takistused selle seisundini jõudmisel ja ületamise võimalus
Mõtlemine ja seosed meditatsiooniga
– Mõtlemine vs meditatsioon: meditatsioon algab sealt, kus mõte teeb pausi – ka kujundlik mõtlemine (mõtlemine piltides), on ikkagi mõtlemine
– Tavamõtlemine, kontsentratsioon, kontemplatsioon, meditatsioon
– Mõistuse poolt juhitud elu
– Kas mõttetegevust saab kontrollida?
– Toimiv tehnika mõttepauside tekkimiseks
Emotsioonid ja suhted. Seosed meditatsiooniga
– Emotsioonide olemus ja väljendumine
– Emotsioonide seosed meditatsiooniga
– Vaimne ja emotsionaalne tasakaal – mida annab selleks teha?
– Suhtumine issendasse: enese väärtustamine, enesehinnang, eneseusaldus ja enesearmastus
– Suhted = emotsioonide toit
– Emotsionaalne kaugjuhtimispult – mis see on?
Ego ja hirm. Seosed meditatsiooniga
– Hirmu tekkemehhanism ja salvestumine
– “Võitle või põgene” – instinktiivsest kaitsest destruktiivse seisundini
– Süütunde roll hirmu arengus
– Hirmu ja armastuse omavahelised seosed
– Ego olemus ja areng
– Ego seosed meditatsiooniga
– 7 ust ego sisenemiseks
– Ego tugevnemise – nõrgenemise teed
– Egotuse seisund
Keha ja identifitseerimine. Seosed meditatsiooniga
– Keha olevikulisus
– Keha kui parim abivahend iseenda olemuse äratundmiseni jõudmiseks
– Keha – panipaik, mineviku säilitaja. Lihasmälu
– Toidukeha, energiakeha, mentaalkeha, intuitiivkeha, õndsuse keha
– Identifitseerimise olemus ja areng
– Identifitseerimine – suurim takistus mindfulness seisunidisse jõudmisel
– Identifitseerimine mõtete, emotsioonide ja kehaga
– Identifitseermine ja ego
OMIDAF MOODUL
See moodul on OSHO® aktiivmeditatsioonide süvendatud mõistmise ja nende juhendama õppimise moodul
12 Osho® aktiivset meditatsiooni
Teaduslik areng ja lähenemine
Erinevate meditatsioonide olulised “võtmekohad”
Juhendamise spetsiifika
INTENSIIVKOGEMISE MOODUL (1)
Formaat: mindfulness ja meditatsiooni laager
Intensiivkogemise moodul võimaldab saada sügavama tunnetuse erinevate praktikate toimest, mõjust ja koosmõjust. Pearõhk paljude erinevate praktikate läbi tegemisel (OSHO® aktiivsed meditatsioonid, iidseted praktikad, 14 osaline sotsiaalne 2.5 tunnine AUM meditatsioon jne.)
5000 a. VANUSTE IIDSETE MINDFULNESS PRAKTIKATE MOODUL
Moodulis jooksul saadakse sügavad teadmised mitmetest 5000 a vanustest iidsetest mindfulness praktikatest, mis on loodud tuhandeid aastaid tagasi valgustunud meistrite poolt. Mooduli jooksul kogetakse, kuidas need praktikad aitavad jõuda aina rohkem ja rohkem iseenda sügavaima tunnetuseni.
Moodul koosneb teoreetilisest osast (teadmised iga praktika kohta) ja praktilise kogemise osast.
See on kahepäevane moodul, milles Meditatsioonijuhtide õppegrupp osaleb ainult ühel ehk esimesel päeval.
NB! Mooduli õppepäeval toimub ka 1 – 2 aktiivmeditatsiooni
Koolituse läbimise hindamine
1. Meditatsioonide juhendamine, instrueerimine
HINDAMISE ALUS JA MEETOD: õppija presenteerib grupi ees ühte enda poolt valitud OSHO® aktiivset meditatsiooni
HINDAMISE KRITEERIUMID: õppija tutvustab instruktsiooni korrektselt ja meditatsiooni instruktsioonis kirjas olevate väljendite ning sõnadega
Koolituse läbides saadavad õppematerjalid
– OMIDAF (OSHO® 12 aktiivmeditatsiooni) manuaal – sisaldab meditatsioonide süvatutvustust, OSHO kõnesid ja juhendamise juhiseid juhendajale (69 lk)
– üldine ülevaatlik materjal õppeperioodi jooksul läbitud loenguteemade kohta

Lisainfo eri õppegruppide kohta: hind, leping jm.
2025/2026 õppeaastal alustavad erinevad grupid õppimist sama õppekava alusel, aga läbivad õppekava erinevas mahus ja/või erineval ajal.
Meditatsiooni õpetaja grupid alustavad – üks septembris ja teine detsembris 2025
Meditatsiooni juhtide grupid alustavad – üks septembris 2025 ja teine aprillis 2026
5000 a. vanuste Shiva mindfulness praktikate juhendajate gruppe on 1 ja see alustab detsembris 2025
‘Meditatsioonikursus iseendale’ gruppe on kaks – 1 grupp alustab septembris 2025 ja teine aprillis 2026.a.
Kogu õppekava ja moodulite põhjalikke kirjeldusi saab lugeda KLIKKIDES SIIA LEHELE






Iga õppijaga sõlmitakse koolitusleping.
Õppemaks on 215 eur kuus, kuid sõltuvalt õppegrupist – mõni grupp ei maksa igal õppekuul.
Koha õppegruppi kinnitab ettemaks, mis olenevalt grupist jääb vahemikku 125 – 300 eur.
Kuna informatsiooni ja erinevaid õpivõimalusi on palju, siis selleks, et igaüks leiaks just enda jaoks sobiva pikkuse ning õppekavaga õppegrupi, mis vastab kõige paremini tema huvile, ajalisele ning finantsressurssile jne, on Kool välja töötanud korra, kus toimub omavaheline vahetu vestlus kas telefoni teel või zoomi vahendusel. Peale teie registreerumist, suhtleme ja arutame läbi võimalused.
Omavaheline vestlus annab võimaluse lihtsal moel käia efektiivselt läbi erinevad õpivõimalused (erinevate gruppide õppekavade ja sertifikaatide erinevused jm), selgitada otsustamiseks vajalikku informatsiooni (lepingud, erinevad maksevõimalused jne.), vastata ühekorraga ja efektiivselt kõigile üles kerkivatele küsimustele. Pärast seda on väga lihtne teha otsust, mis on teie jaoks just see kõige sobivam ja meelepärasem kursus ning seejärel grupis ka õppekoht kinnitada.
LISAKS GRUPPIDELE ON VÕIMALIK ÕPPIDA MEDITATSIOONI KA ERAÕPPES, JUHENDAJAGA 1 : 1
Selline õppeviis sobib siis, kui võib tunduda, et tahaks rohkem individuaalset juhendamist ning vastavalt iseenda tempole ja graafikule liikumist. Sel juhul pühendab õpetaja ainult Sinule ja koos luuakse mediteerimise teekonna kava – millistest meditatsioonidest ja millal alustatakse. Meditatsioone on mitmeid ja lähtutakse igast inimesest eraldi.
Individuaalõppes saab osaleda nii ruumis kui ka onlines, vastavalt õppija soovile ja võimalusele.
INDIVIDUAALÕPPE kohta saab täpsemalt lugeda KLIKKIDES SIIA
Olete väga teretulnud kooli õppima!

Õpetaja
Meditatsiooni õpetaja koolituse õppekava looja ja õpetaja Sarita Seeda Randroo
Rahvusvaheliselt sertifitseeritud terapeut ja meditatsiooni õpetaja, Eesti Meditatsiooni Kooli rajaja ja juht.
Sarita Seeda Randroo meditatsioonitee on kestnud 19 aastat, millest 12 aastat on õppinud ta meditatsiooni Indias – meditatsiooni sünnimaal, OSHO Rahvusvahelises Meditatsiooni Keskuses Punes, olles seal ise ka juhendaja.
Tänaseks omab Sarita palju sügavaid isiklikke kogemusi erinevaist teadvuse seisundeist ja meditatsiooni protsessi sügavat mõistmist.
Ta on asutanud ja juhib Eesti Meditatsiooni Kooli, olles ka Osho Eesti Meditatsiooni Keskuse üks rajaja ning juht ja juhendades meditatsioone ka OSHO Rahvusvahelises Meditatsiooni Keskuses, Punes.
Erialalt on ta aga Tartu Ülikooli diplomeeritud psühholoog, kes on lisaks õppinud 3 aastat ka Geštaltterapeudiks.
Omab üle 25 aasta psühhoterapeudina töötamise kogemusi. Samuti oli ta üks esimesi koolipsühholooge Eestis.
Üle 25 aasta on ta koolitanud täiskasvanute gruppe, sh eesti suurettevõtteid (suhtlemine, meeskonnatöö).
Kõik see on avaldanud mõju nii tema enda meditatsiooniteele kui ka tema õpetustele – juhendamistele meditatsiooni maailmas.
Õppekava välised valikmoodulid
Alltoodud valikmoodulid on õppekava välised ning neis on võimalik osaleda kõigil, olenemata õppegrupist, samuti ka kõigil neil, kes on kooli juba lõpetanud või kes pole Eesti Meditatsiooni Kooli kursustel üldse käinud. Ka eelnev meditatsiooni kogemus ei ole eelduseks.
Need on õppijatele lisavõimalused, mida on võimalik soovi korral juurde õppida.
Osaledes valikmoodulite õppes KOOLIS ÕPPIMISE AJA JOOKSUL, saavad õppijad valikmoodulites soodustuse 15 – 20% täishinnast.
JUHENDAJA VÄLJAÕPPE VALIKMOODULID (2)
Nendeks valikmooduliteks on kaks OSHO@ meditatiivse teraapia juhendaja väljaõppe kursust, millede läbimise korral saadakse rahvusvahelised OSHO® meditatiivse teraapia juhendaja sertifikaadid.
Mõlemad protsessid on 7 päevased (kuni 3.5 tundi päevas) ja koosnevad 2 osast:
– esimeses osas osaletakse iseenda heaoluks: kogetakse meditatiivse teraapia mõju
– teises osas õpitakse selle praktika juhendamist
Esimene osa on avatud kõigile – ka neile, kes ei soovi õppida juhendajaks, vaid soovivad iseenda heaoluks läbida seda protsessi.
Kes õpivad juhendajaks, osalevad iga päev mõlemas osas.
1. OSHO® meditatiivne teraapia ‘Tuletades meelde unustatud keele rääkides oma KehaMõistusega’
Kehatarkuse taasäratamine, silla taastamine Keha ja Mõistuse vahel, et äratada uuesti keha kuulamise oskust ning keha saaks end jällegi ise tervendada. Sisaldab sugestioone ja transiseisundit, kuna protsess viib sügavale lõõgastusse, alateadvuse tasandile. Imeilus protsess iseendaga taaskord sõbraks saamisel ja armastava suhtumise taastamine iseendasse.
2. OSHO® meditatiivne teraapia ‘No Mind’
Mõttevaba seisundi loomise protsess, kus kogetakse suurt sisemist rahu ning heaolu. See praktika pakub sügavat lõõgastust kõigile, kes ei saa või ei oska puhata: kelle töö eeldab suurt mõttetegevust või probleemid ei anna asu… ning seetõttu on rahunemine raskendatud, aga samuti ka uneprobleemide korral pakub see praktika leevendust jmt.
VALIKMOODULID AINULT ISEENDA HEAOLUKS:
1. OSHO® Dünaamiline meditatsioon – 21 järjestikust päeva onlines
Teaduslikult on kindlaks tehtud, et Osho Dünaamiline meditatsioon® vähendab stressihormooni kehas.
ODM on loodud vabastama emotsionaalseid pingeid, stressi, ärevust, hirme jmt, luues seeläbi lõõgastust – pingetest vabat seisundit. Selle meditatsiooniga murduvad vanad, juurdunud mustrid kehas, mis hoiavad inimest mineviku vangis, peale mida saab kogeda vaikust ja rahu.
2. OSHO® meditatiivsed teraapiad iseenda heaks
1) OSHO® meditatiivne teraapia ‘Tuletades meelde unustatud keele rääkides oma KehaMõistusega’
Kehatarkuse taasäratamine, silla taastamine Keha ja Mõistuse vahel, et äratada uuesti keha kuulamise oskust ning keha saaks end jällegi ise tervendada. Sisaldab sugestioone ja transiseisundit, kuna protsess viib sügavale lõõgastusse, alateadvuse tasandile. Imeilus protsess iseendaga taaskord sõbraks saamisel ja armastava suhtumise taastamine iseendasse.
2) OSHO® meditatiivne teraapia ‘No Mind’
Mõttevaba seisundi loomise protsess, kus kogetakse suurt sisemist rahu ning heaolu. See praktika pakub sügavat lõõgastust kõigile, kes ei saa või ei oska puhata: kelle töö eeldab suurt mõttetegevust või probleemid ei anna asu… ning seetõttu on rahunemine raskendatud, aga samuti ka uneprobleemide korral pakub see praktika leevendust jmt.

