Meditatsiooni õpetaja õppekava
Moodul: Mis on meditatsioon? Hoiakud ja mõtlemine ning seos meditatsiooniga
Üldteadmised
- meditatsiooni baasprintsiibid
- meditatsiooni alased uuringud
- müüdid ja väärarusaamad meditatsioonist
- meditatsioon = mõistusepeegli puhastamine
- kontsentratsioon, kontemplatsioon, meditatsioon ja ….
- vaatleja – tunnistaja ja mindfulness seisund
- takistused mindfulness seisundi saavutamisel
- pingete tekkimise psühholoogia
- tiivad on toredad kui jalad on maas
Hoiakud ja mõtlemine
- mõistuse 5 etappi, nende areng
- mõistuse poolt juhitud elu: ellusuhtumine, eluraam ja elustiil
- kas mõttetegevust saab juhtida? kui, siis mil moel?
- toimivad tehnikad mõttetegevuse jaoks. Kas mõttepauside loomine või juhtumine?
Moodul: Emotsioonid, suhted, enesetunnetus. Seosed meditatsiooniga
- emotsioonid ja enesetunnetus – seosed meditatsiooniga
- emotsioonide olemus ja väljendamine
- kas emotsioone saab valitseda? mida nendega teha?
- vaimne ja emotsionaalne tasakaal
- eneseteadlikkus
- suhtumine issendasse: enese väärtustamine, enesehinnang, eneseusaldus ja enesearmastus
Suhted
- emotsioonide toit – suhted ja suhestumine teistega
- emotsionaalne kaugjuhtimispult – mis see on?
- vajadus olla vajatud
- suurimad pingekolded: süü ja viha
Moodul: Ego ja seosed meditatsiooniga
- ego olemus ja areng
- 7 ust ego sisenemiseks
- kannatuse loomise mehhanism
- pole midagi kaotada peale kannatuse, miks aga kannatusest ei loobuta?
- ego tugevdamise – nõrgendamise teed ja võimalused
- egotuse seisund
Moodul: Identifitseerimise olemus. Keha ja hirm.
- identifitseerimise olemus, areng ja jõud
- identifitseerimine mõtete, emotsioonide ja kehaga
- keha kui indikaator ja keha olevikulisus
- keha – panipaik, mineviku säilitaja. Lihasmälu
- keha-, mõtte- ja hingeenergia
- kolme energia koostöö
Hirm
- hirm, ärevus, stress
- hirmu salvestumine
- “võitle või põgene” – instinktivsest kaitsest destruktiivse seisundini
- süütunde roll hirmu arengus
- hirm ja manipulatsioon
- hirmu, viha ja armastuse omavahelised seosed
Moodul: Intensiivkogemine
Selles moodulis mediteeritakse mitme päeva jooksul intensiivselt ja räägitakse telegraafiliselt ehk minimaalselt. See võimaldab olla iseenda tunnetusmaailmas sügavuti ja saada intensiivseid kogemusi meditatsioonist.
Moodul: Meditatsiooni seisundi kvaliteedid
- üksindus, usaldus, armastus, vabadus, vaikus
- selgus ja tõde
- olemus, väärtused, seosed
- väärarusaamad ja -tõlgendused
Lisanüansid:
- üksinduse väärtõlgendused
- kuidas tekib üksildus
- usaldus, uskumine, usk
- kas usaldus sõltub välisest?
- armastuse 4 kihti
- loomingu juhtumine
- negatiivne vabadus, positiivne vabadus ja lihtsalt vabadus
- mida tähendab Lao Tzu “toimi toimimata”?
- vaikuse äratundmine, figuuri ja tausta vahetus
Moodul: Teadvuse eri seisundid. Elu ja eksistents. Energia
- elu ja eksistents
- elu kui võimalus – kasuta või raiska!
- karma
- teadvuse eri seisundid
- eludraamade lahustumise “valem”
- spirituaalse maailma tähtsaim sõna – tunnistaja
- virgumine, valgustumine, ärksus
- satori, samadhi
- tšakrasüsteem
- 6-nda tšakra eriline roll inimese elus
- energiate transformeerumine
- sama energia – kas loob või hävitab
Moodul: Ajalisus-ajatus, tõelisus, autentsus.
- siin ja praegu, kohalolu
- ajatelg: minevik – olevik – tulevik
- autentsus
- aktsepteerimine või jaatamine – mis on neil vahet?
- jah-suunaline elu ja ei-suunaline elamine
- reaktsioonid ja vastused
- sisemine teadmine, intuitsioon
Moodul: Meditatsiooni juhendamise õpe / OMIDAF® kursus (trademark Osho Internationl Foundation)
- Osho erinevad aktiivsed meditatsioonid
- teaduslik areng ja lähenemine
- erinevate meditatsioonide olulised “võtmekohad”
- juhendamise spetsiifika
Moodul: Nõustamine, abistamine. Videotreening
- nõustamise eripära meditatsiooni maailmas
- gruperinevused ja võimalikud spetsiifikad
- spirituaalse kasvu eripärad
- nõustaja enda teadlikkus ja kese
- probleemi lahendamise võti ja nõu andmine
- andmine – jagamine – vastu võtmine
Videotreeningus õpitakse oskusi vastata küsimustele, lahendada olukordi, esineda grupi ees jne.
Moodul: juhendamise praktika
Praktiseeritakse meditatsioonide juhendamist, grupi õppepäeva üldjuhendamist ja temaatilise informatsiooni esitamist grupile (lühiloeng, ettekanne). Mooduli eesmärgiks on õppida juhtima gruppi, õppida edastama meditatsiooni instruktsiooni ning õppida edasi andma meditatsiooni alaseid teadmisi selgelt ja mõistetaval moel.
Meditatsiooni ja eritehnikate laager
- Erinevad aktiivsed meditatsioonid
- Iidsed (5000 a. vanad) tehnikad ja/või lühitehnikad
- See on moodul, mida võivad tulla juhendama ka välisjuhendajad
Lõpulaager
Lisaks meditatsioonidele ja eritehnikate praktiseerimisele, toimub ka lõputööde esitlemine, meditatsiooni õpetaja kursuse lõpetamine, tunnistuste kätte andmine. Lõpulaager lõpetavatele õppegruppidele võib toimuda ka Meditatsiooni ja eritehnikate laagri osana.
Moodul: kaks 7 päevast meditatsiooni tsüklit ja/või 21 päevane meditatsiooni tsükkel
Õppekava osaks on kahe erineva meditatsiooni praktiseerimine onlines, mõlema kestuseks 7 järjestikust päeva. Õpitakse andma meditatsiooni juhendit grupile ja saadakse isiklik kogemus 7 päevastest meditatsiooni tsüklitest, meditatsioonide mõjust. Praktiseerimine toimub onlines.
Lisavõimalus (see on õppekava väline võimalus):
Meditatsiooni õpetaja üheks võimaluseks meditatsiooni kursuste edasisel korraldamisel, on organiseerida erilisi, 21 päevaseid meditatsioonigruppe. 21 päeva baseerub iidsel tarkusel, et just nii kaua kulub vanade harjumuste pööramiseks ehk alles peale 21. päeva on mõistus nõus tegema esimest pööret.
Selleks aga, et neid meditatsioonigruppe juhendada, on oluline eelnevalt ise selline intensiivkogemus isiklikult saada.
21 päevast tsüklit on võimalik läbida õppekava väliselt – õppekavast eraldiseisvalt moodustatud ning spetsiaalselt juhendatud grupis (eraldi tasu eest). Toimub onlines.
Õppeaasta ringselt toimub igal õppepäeval mil kohtutakse, lisaks loengutele ka 2 – 3 valgustunud meistrite meditatsiooni.
Lõputöö kirjutamine – referaat
Õppija koostab lõputööks ettenähtud referaadi (3 – 5 trükilehte A4 formaadis) aasta jooksul läbi võetud teemal. Toimub referaadi esitlus. Õppija käsitleb referaadis (ettekandes) teemat õpitu põhjal ehk valgustunud meistritest ja meditatsiooni valdkonnast lähtuvalt.




