Meditatsiooni õpetaja väljaõpe
Üldinfo kooli kohta ja erinevatest õpivõimalustest
Eesti Meditatsiooni Kool on Täiskasvanute Täiendkoolitusasutus, mis on registreeritud Eesti Hariduse Infosüsteemis (EHIS), majandustegevuse teade nr 12794904
Koolil on välja töötatud riiklikule õppekava standardile vastav õppekava.
Õppekava töötas välja kooli asutaja ja õpetaja Seeda Randroo / Chandini Sarita
2025/26 õppeaastal (27. septembril) alustavad 5 uut ja erineva pikkusega õppegruppi oma õpiteekonda, millest 4 on sertifikaadiõpped ja üks grupp on meditatsiooniõpe ainult iseenda jaoks.
1. Meditatsiooni õpetaja väljaõpe (11 kuud)
2. Meditatsioonijuht-nõustaja väljaõpe (9 kuud)
3. Meditatsioonijuhi väljaõpe (5 kuud)
4. 5000 a.vanuste iidsete mindfulness praktikate juhendaja õpe (6 kuud)
5. Meditatsioonikursus iseendale (3 kuud)
Grupid kõik on eri pikkusega, erineva hinnaga ja sertifikaatidega, mis võimaldab igaühel valida enda jaoks sobiv õppegrupp – vastavalt oma huvile, ajalisele ja finantsressursile jne. Üldise ülevaate erinevatest gruppidest: õpiaeg (3 – 11 kuud), sertifikaadid, õppemaks, moodulid jne., leiab lehe lõpust.
Lisaks gruppidele, on koolis võimalik õppida mediteerimist ka individuaal- ehk eraõppes, 1 : 1 juhendajaga.
Meditatsiooni õpetaja
Eesti Meditatsiooni Kool pakub ainsana Eestis MEDITATSIOONI ÕPETAJA VÄLJAÕPET. Kursuse õppekava vastab riiklikule õppekava standardile ja on üks väheseid omataolisi ka kogu Euroopas. Selle kursuse on lõpetanud juba üle 150 õppija.
Kooli lõpetades on meditatsiooni õpetajal järgmised pädevused:
– omab baasülevaadet meditatsioonist, seostest inimpsühholoogiaga, takistustest mindfulness seisundisse jõudmisel ning nende ületamise viisist
– oskab soovitada erinevaid praktikaid lähtuvalt igast inimesest
– on võimeline toetama, julgustama teisi nende meditatsiooniteel
– omab 11 kuu jooksul saadud isiklikke meditatsioonikogemusi ja taipamisi, millele baseerudes on väga hea teisi juhendamisel toetada
– tunneb OSHO® aktiivmeditatsioone ja on õppinud, kuidas neid juhendada
– tunneb 20 – 25 iidset, 5000 aasta vanust mindfulness praktikat ja on valmis neid juhendama
– on tutvunud sügavamate seostega meditatsiooni ja selliste väärtuste vahel nagu armastus, usaldus, vabadus jne. ning kõrgeimast teadvuse seisundist – valgustumisest
Kursuse üldinfo
See on kõige põhjalikum kursus koolis, millega kaasneb ka kõige rohkem teadmisi, kogemusi, oskusi ja sertifikaate:
11 kuud
september 2025 – juuli 2026
14 moodulit
430 akad.tundi
3 sertifikaati
Sertifikaadid
1. Eesti Meditatsiooni Kooli tunnistus: Meditatsiooni õpetaja
2. Eesti Meditatsiooni Kooli tunnistus: 5000 a vanuste iidsete mindfulness praktikate juhendaja
3. OSHO@ aktiivmeditatsioonide juhendaja rahvusvaheline sertifikaat (ingl. k)
Ajakava
Õpe algab 27. septembril ja lõpeb 11. juulil 2026.
Enamasti toimub õpe nädalavahetustel kl 10.30 – 18.30, osades moodulites on see aga erinev.
Õpe on jaotatud mooduliteks ja toimub riiklikule õppekava standardile vastava õppekava alusel.
2025 a.
27 – 28 september / moodul 1
25 – 26 oktoober / moodul 2
14 – 16 november / moodul 3 – OMIDAF
6 – 7 detsember / moodul 4 – intensiivkogemise laager
2026 a.
3 – 4 jaanuar / moodul 5
12 – 16 jaanuar /moodul 6 (praktikum onlines, 1 päev, 3 tundi)
7 – 8 veebruar / moodul 7
23 – 28 veebruar/ moodul 8 (praktikum onlines, 1 päev, 3 tundi)
14 – 15 märts / moodul 9 (täispikad praktikapäevad, kas 1 päev ruumis ja teine onlines või mõlemad onlines – täpsustub)
märts / lõputöö kirjutamine, esitamine 20. aprilliks
4 – 5 aprill / moodul 10
9 – 10 mai / moodul 11
25 – 29 mai moodul 12 (praktikum onlines, 1 päev, 3 tundi)
6 – 7 juuni / moodul 13 – intensiivkogemise laager
27 – 28 juuni / moodul 14, zoomis
11 juuli / lõputööde suulised esitlused; lõpetamine, sertifikaadid

Õppekava
BAASLOENGUTE MOODUL (2) / LOENGUTEEMAD
NB! Loengute moodulites on lisaks loengutele igal päeval ka 2 – 3 meditatsiooni
Meditatsioon
– Meditatsiooni alased uuringud, müüdid ja väärarusaamad
– Meditatsiooni baasprintsiibid
– Meditatsiooni põhiprintsiip – vaatleja. Kes on vaatleja? Mida tähendab vaatlemine?
– Mindfulness seisund. Takistused selle seisundini jõudmisel ja ületamise võimalus
Mõtlemine ja seosed meditatsiooniga
– Mõtlemine vs meditatsioon: meditatsioon algab sealt, kus mõte teeb pausi – ka kujundlik mõtlemine (mõtlemine piltides), on ikkagi mõtlemine
– Tavamõtlemine, kontsentratsioon, kontemplatsioon, meditatsioon
– Mõistuse poolt juhitud elu
– Kas mõttetegevust saab kontrollida?
– Toimiv tehnika mõttepauside tekkimiseks
Emotsioonid ja suhted. Seosed meditatsiooniga
– Emotsioonide olemus ja väljendumine
– Emotsioonide seosed meditatsiooniga
– Vaimne ja emotsionaalne tasakaal – mida annab selleks teha?
– Suhtumine issendasse: enese väärtustamine, enesehinnang, eneseusaldus ja enesearmastus
– Suhted = emotsioonide toit
– Emotsionaalne kaugjuhtimispult – mis see on?
Ego ja hirm. Seosed meditatsiooniga
– Hirmu tekkemehhanism ja salvestumine
– “Võitle või põgene” – instinktiivsest kaitsest destruktiivse seisundini
– Süütunde roll hirmu arengus
– Hirmu ja armastuse omavahelised seosed
– Ego olemus ja areng
– Ego seosed meditatsiooniga
– 7 ust ego sisenemiseks
– Ego tugevnemise – nõrgenemise teed
– Egotuse seisund
Keha ja identifitseerimine. Seosed meditatsiooniga
– Keha olevikulisus
– Keha kui parim abivahend iseenda olemuse äratundmiseni jõudmiseks
– Keha – panipaik, mineviku säilitaja. Lihasmälu
– Toidukeha, energiakeha, mentaalkeha, intuitiivkeha, õndsuse keha
– Identifitseerimise olemus ja areng
– Identifitseerimine – suurim takistus mindfulness seisunidisse jõudmisel
– Identifitseerimine mõtete, emotsioonide ja kehaga
– Identifitseermine ja ego
OMIDAF MOODUL
See moodul on OSHO® aktiivmeditatsioonide süvendatud mõistmise ja nende juhendama õppimise moodul
12 Osho® aktiivset meditatsiooni
Teaduslik areng ja lähenemine
Erinevate meditatsioonide olulised “võtmekohad”
Juhendamise spetsiifika
INTENSIIVKOGEMISE MOODULID (2)
Formaat: mindfulness ja meditatsiooni laagrid
Intensiivkogemise moodulid võimaldavad saada sügavama tunnetuse erinevate praktikate toimest, mõjust ja koosmõjust. Pearõhk paljude erinevate praktikate läbi tegemisel (OSHO® aktiivsed meditatsioonid, iidsed praktikad, 14 osaline sotsiaalne 2.5 tunnine AUM meditatsioon jne.)
5000 a. VANUSTE IIDSETE MINDFULNESS PRAKTIKATE MOODULID (3)
Nende moodulite jooksul saadakse sügavad teadmised paljudest 5000 a vanustest iidsetest mindfulness praktikatest, mis on loodud tuhandeid aastaid tagasi valgustunud meistrite poolt. Moodulite jooksul kogetakse, kuidas need praktikad aitavad jõuda aina rohkem ja rohkem iseenda sügavaima tunnetuseni.
Need moodulid koosnevad teoreetilisest osast (teadmised iga praktika kohta), praktilise kogemise osast ja juhendamise õppe osast.
NB! Moodulis on igal õppepäeval ka 1 – 2 aktiivmeditatsiooni
PRAKTIKUMIDE MOODULID (4)
3 praktikumide moodulit – 5000 a. vanuste iidsete mindfulness tehnikate juhendamise praktiseerimine
Õppijad praktiseerivad iseseisvalt 3stes gruppides, 3 korda onlines a’ 3 tundi korraga
Õppijad valivad endale ettenähtud perioodil sobiva aja
Neljas praktikumi moodul – OSHO® aktiivmeditatsioonide juhendamise praktiseerimine
(täpsustub, kas 1 päev ruumis ja teine onlines või mõlemad päevad onlines)
VIDEOTREENINGU MOODUL
Arendatakse juhendajal vajalikke sotsiaalsete situatsioonide lahendamise oskusi, instruktsiooni andmise oskust, kasutades videoülesvõtteid ja videoanalüüsi.
Õpitakse ennast kõrvalt märkama ja korrigeerima, samuti arendatakse mitteverbaalse suhtlemise märkamise ning “lugemise” oskust.
Selles moodulis arendatakse ka oskust, kuidas meditatsiooni praktikate soovitamisel lähtuda just konkreetsest inimesest.
ERILOENGUTE MOODUL / LOENGUTEEMAD
See moodul on mõeldud süvendamaks meditatsiooniseisundi mõistmist (seosed selliste väärtustega nagu armastus, usaldus, vabadus jne.)
Meditatsiooni kvaliteedid
– Üksindus, usaldus, armastus, vabadus, vaikus
– Väärarusaamad: üksinduse väärtõlgendused, lihtsustatud arusaamad armastusest jne.
– Üksindus vs üksildus. Kuidas tekib üksildus?
– Kas on võimalik,et usaldus ei sõltugi teistest, välisest?
– Armastuse 4 kihti
– Vabadus: negatiivne vabadus, positiivne vabadus ja lihtsalt vabadus
– Meditatsiooni vaikus, mis ei sõltu helidest. Vaikuse äratundmine
Elu, energiad, tšakrad, virgumine
– Elu mõte. Jaatav elamisviis
– Tee valgustumiseni; satori, samadhi
– Energiate transformeerumine
– Tšakrasüsteem. Kolmanda silma eriline roll inimese elus ja isiksuse muutmisel
– Siin ja praegu, kohalolu. Reaktsioonid vs vastus
NB! Loengute moodulites on igal päeval ka 2 – 3 meditatsiooni
LÕPUTÖÖDE SUULINE ESITLUS. KURSUSE LÕPETAMINE
Lõputöö: referaat
Õpilased kirjutavad loengute ja saadud kirjanduse põhjal lõputöö ehk referaadi (3 – 5 trükilehte A4 formaadis) õppeperioodi jooksul läbi võetud teemal. Õppija käsitleb referaadis (ettekandes) teemat õppeaasta jooksul õpitu põhjal ehk valgustunud meistritest ja meditatsiooni valdkonnast lähtuvalt.
Referaadi hindamine
Hindamise alus: Hindamise aluseks on õppija poolt kirjutatud referaat, mis koostatakse kursuse jooksul käsitletud teemal.
Hindamise kriteeriumid: õpitud materjalist õige arusaam lähtuvalt õppeperioodi jooksul käsitletud materjalist; selge, lihtne ja arusaadav väljendus.

Õppekava välised valikmoodulid
Õppekava välistes valikmoodulites on võimalik osaleda kõigil, olenemata õppegrupist, samuti ka kõigil neil, kes on kooli juba lõpetanud või kes pole Eesti Meditatsiooni Kooli kursustel varem käinud.
Osaledes valikmoodulite õppes KOOLIS ÕPPIMISE AJA JOOKSUL, saavad õppijad valikmoodulites soodustuse 15 – 20% täishinnast.
ÕPPEKAVA VÄLISED SERTIFIKAADIÕPPE ehk JUHENDAJA VÄLJAÕPPE VALIKMOODULID
Nendeks valikmooduliteks on kaks OSHO@ meditatiivse teraapia juhendaja väljaõppe kursust.
Mõlemad koosnevad 2 osast: esimenes osas osaletakse iseenda heaoluks ja teises osas õpitakse selle praktika juhendamist.
Kes ei soovi õppida juhendajaks, saab neile kursustele osalema tulla ainult esimesse ossa ehk iseenda heaoluks.
Kes õpivad juhendajaks, osalevad mõlemas osas. .
Mõlema osa läbimisel saadakse rahvusvaheline OSHO® meditatiivse teraapia juhendaja sertifikaat
1. OSHO® meditatiivne teraapia ‘Tuletades meelde unustatud keele rääkides oma KehaMõistusega’
Kehatarkuse taasäratamine, silla taastamine Keha ja Mõistuse vahel, et äratada uuesti keha kuulamise oskust ning keha saaks end jällegi ise tervendada. Sisaldab sugestioone ja transiseisundit, kuna protsess viib sügavale lõõgastusse, alateadvuse tasandile. Imeilus protsess iseendaga taaskord sõbraks saamisel ja armastava suhtumise taastamine iseendasse.
2. OSHO® meditatiivne teraapia ‘No Mind’
Mõttevaba seisundi loomise protsess, kus kogetakse suurt sisemist rahu ning heaolu. See praktika pakub sügavat lõõgastust kõigile, kes ei saa või ei oska puhata: kelle töö eeldab suurt mõttetegevust või probleemid ei anna asu… ning seetõttu on rahunemine raskendatud, aga samuti ka uneprobleemide korral pakub see praktika leevendust jmt.
VALIKMOODULID AINULT ISEENDA HEAOLUKS:
1. OSHO® Dünaamiline meditatsioon – 21 järjestikust päeva onlines
Teaduslikult on kindlaks tehtud, et Osho Dünaamiline meditatsioon® vähendab stressihormooni kehas.
ODM on loodud vabastama emotsionaalseid pingeid, stressi, ärevust, hirme jmt, luues seeläbi lõõgastust – pingetest vabat seisundit. Selle meditatsiooniga murduvad vanad, juurdunud mustrid kehas, mis hoiavad inimest mineviku vangis, peale mida saab kogeda vaikust ja rahu.
2. OSHO® meditatiivsed teraapiad iseenda heaks
1) OSHO® meditatiivne teraapia ‘Tuletades meelde unustatud keele rääkides oma KehaMõistusega’
Kehatarkuse taasäratamine, silla taastamine Keha ja Mõistuse vahel, et äratada uuesti keha kuulamise oskust ning keha saaks end jällegi ise tervendada. Sisaldab sugestioone ja transiseisundit, kuna protsess viib sügavale lõõgastusse, alateadvuse tasandile. Imeilus protsess iseendaga taaskord sõbraks saamisel ja armastava suhtumise taastamine iseendasse.
2) OSHO® meditatiivne teraapia ‘No Mind’
Mõttevaba seisundi loomise protsess, kus kogetakse suurt sisemist rahu ning heaolu. See praktika pakub sügavat lõõgastust kõigile, kes ei saa või ei oska puhata: kelle töö eeldab suurt mõttetegevust või probleemid ei anna asu… ning seetõttu on rahunemine raskendatud, aga samuti ka uneprobleemide korral pakub see praktika leevendust jmt.

Õpetaja
Meditatsiooni õpetaja koolituse õppekava looja ja õpetaja Chandrini Sarita
Rahvusvaheliselt sertifitseeritud terapeut ja meditatsiooni õpetaja, Eesti Meditatsiooni Kooli rajaja ja juht.
Chandini Sarita (Seeda Randroo) meditatsioonitee on kestnud 16+ aastat, millest 9 aastat on õppinud ta meditatsiooni Indias – meditatsiooni sünnimaal, OSHO Rahvusvahelises Meditatsiooni Keskuses Punes, olles seal ise ka juhendaja.
Tänaseks omab Sarita palju sügavaid isiklikke kogemusi erinevaist teadvuse seisundeist ja meditatsiooni protsessi sügavat mõistmist.
Ta on asutanud ja juhib Eesti Meditatsiooni Kooli, olles ka Osho Eesti Meditatsiooni Keskuse üks rajaja ning juht.
Erialalt on ta aga Tartu Ülikooli diplomeeritud psühholoog, kes on lisaks õppinud 3 aastat ka Geštaltterapeudiks.
Omab üle 25 aasta psühhoterapeudina töötamise kogemusi. Samuti oli ta üks esimesi koolipsühholooge Eestis.
Üle 15 aasta on ta koolitanud täiskasvanute gruppe, enamasti eesti suurettevõtteid (suhtlemine, meeskonnatöö).
Kõik see on avaldanud mõju nii tema enda meditatsiooniteele kui ka tema õpetustele – juhendamistele meditatsiooni maailmas.
Üldinfo kõikide õppegruppide kohta: hind, leping jm.
2025/26 õppeaastal alustavad 5 uut ja erineva pikkusega õppegruppi oma õpiteekonda, neist 4 gruppi on sertifikaadiõpped – juhendaja väljaõppe grupid.

4 JUHENDAJA VÄLJAÕPPE GRUPPI
Meditatsioonijuht (5 kuud; 150 akad.tundi ja 5 moodulit; 2 sertifikaati)
Meditatsioonijuht – nõustaja (9 kuud; 330 akad.tundi ja 10 moodulit; 2 sertifikaati + 1 tõend)
Meditatsiooni õpetaja (11 kuud; 430 akad.tundi ja 14 moodulit; 3 sertifikaati)
5000 a. vanuste iidsete mindfulness praktikate juhendaja (6 kuud; 200 akad.tundi ja 8 moodulit; 1 sertifikaat)
ÕPPEGRUPP ISEENDALE:
Meditatsiooniõpe iseendale (3 kuud; 100 akad.tundi ja 3 moodulit; ei ole sertifikaadiõpe )
Iga õppijaga sõlmitakse koolitusleping.
Õppemaks on 215 eur kuus, kuid sõltuvalt õppegrupist – mõnel grupil on maksekuusid vähem kui koolikuusid.
Koha õppegruppi kinnitab ettemaks, mis samuti grupiti erineb.
Kuna informatsiooni ja erinevaid õpivõimalusi on palju, siis selleks, et igaüks leiaks just enda jaoks sobiva pikkuse ning õppekavaga õppegrupi, mis vastab kõige paremini tema huvile, ajalisele ning finantsressurssile jne, on Kool välja töötanud korra, kus toimub omavaheline vahetu vestlus kas telefoni teel või zoomi vahendusel. Peale teie registreerumist, suhtleme ja arutame läbi võimalused, .
Omavaheline vestlus annab võimaluse lihtsal moel käia efektiivselt läbi erinevad õpivõimalused (erinevate gruppide õppekavade ja sertifikaatide erinevused jm), selgitada otsustamiseks vajalikku informatsiooni (lepingud, erinevad maksevõimalused jne.), vastata ühekorraga ja efektiivselt kõigile üles kerkivatele küsimustele – pärast seda on teil väga lihtne teha otsust, et kui soovite tulla kooli, siis saaksite just endale kõige meelepärasemal kursusel osaleda ning selles grupis ka õppekoht kinnitada.
ERAÕPE EHK MEDITATSIOONIÕPE KAHEKESI JUHENDAJAGA 1 : 1
Selline õppeviis sobib siis, kui võib tunduda, et tahaks rohkem individuaalset juhendamist ning vastavalt iseenda tempole ja graafikule liikumist. Sel juhul pühendab õpetaja ainult Sinule ja koos luuakse mediteerimise teekonna kava – millistest meditatsioonides ja millal alustatakse. Meditatsioone on mitmeid ja lähtutakse igast inimesest eraldi.
INDIVIDUAALÕPPE kohta saab täpsemalt lugeda KLIKKIDES SIIA
Olete väga teretulnud kooli õppima!

