5000 aasta vanuste iidsete mindfulness praktikate juhendaja väljaõpe
Üldinfo kooli kohta ja erinevatest õpivõimalustest
Eesti Meditatsiooni Kool on Täiskasvanute Täiendkoolitusasutus, mis on registreeritud Eesti Hariduse Infosüsteemis (EHIS), majandustegevuse teade nr 12794904
Koolil on välja töötatud riiklikule õppekava standardile vastav õppekava.
Õppekava töötas välja kooli asutaja ja õpetaja Seeda Randroo / Chandini Sarita
2025/26 õppeaastal (27. septembril) alustavad 5 uut ja erineva pikkusega õppegruppi oma õpiteekonda, millest 4 on sertifikaadiõpped ja üks grupp on meditatsiooniõpe ainult iseenda jaoks.
1. Meditatsiooni õpetaja väljaõpe (11 kuud)
2. Meditatsioonijuht-nõustaja väljaõpe (9 kuud)
3. Meditatsioonijuhi väljaõpe (5 kuud)
4. 5000 a.vanuste iidsete mindfulness praktikate juhendaja õpe (6 kuud)
5. Meditatsioonikursus iseendale (3 kuud)
Grupid kõik on eri pikkusega, erineva hinnaga ja sertifikaatidega, mis võimaldab igaühel valida enda jaoks sobiv õppegrupp – vastavalt oma huvile, ajalisele ja finantsressursile jne. Üldise ülevaate erinevatest gruppidest: õpiaeg (3 – 11 kuud), sertifikaadid, õppemaks, moodulid jne., leiab lehe lõpust.
Lisaks gruppidele, on koolis võimalik õppida mediteerimist ka individuaal- ehk eraõppes, 1 : 1 juhendajaga.
5000 a. vanuste iidsete mindfulness praktikate juhendaja
Kooli lõpetades on meditatsiooni õpetajal järgmised pädevused:
– õppekava läbides omab teadmisi ja isiklikke kogemusi 20 – 25 iidsest mindfulness praktikast
– oskab soovitada ning juhendada õpitud praktikaid
– tänu isiklikule 6 kuulisele meditatsioonikogemusele ning õpingutele, on võimeline toetama teisi nende meditatsiooniteel
Kursuse üldinfo
6 kuud
detsember 2025 – juuni 2026
8 moodulit
200 akad.tundi
1 sertifikaat
Sertifikaadid
1. Eesti Meditatsiooni Kooli tunnistus: 5000 a vanuste iidsete mindfulness praktikate juhendaja
Ajakava
Õpe algab 6. detsembril ja lõpeb 7. juunil 2026.
Enamasti toimub õpe nädalavahetustel kl 10.30 – 18.30, osades moodulites on see aga erinev.
Õpe on jaotatud mooduliteks ja toimub riiklikule õppekava standardile vastava õppekava alusel.
2025 a.
6 – 7 detsember / moodul 4 – intensiivkogemise laager
2026 a.
3 – 4 jaanuar / moodul 1
12 – 16 jaanuar /moodul 2 (praktikum onlines, 1 päev, 3 tundi)
7 – 8 veebruar / moodul 3
23 – 28 veebruar/ moodul 4 (praktikum onlines, 1 päev, 3 tundi)
märts / lõputöö kirjutamine, esitamine 1. maiks
3 – 9 aprill / moodul 5 (praktikum onlines, 1 päev, 3 tundi)
9 – 10 mai / moodul 6
25 – 29 mai moodul 7 (praktikum onlines, 1 päev, 3 tundi)
6 – 7 juuni / moodul 8 – intensiivkogemise laager; lõpetamine, sertifikaadid

Õppekava
INTENSIIVKOGEMISE MOODULID (2)
Formaat: mindfulness ja meditatsiooni laagrid
Intensiivkogemise moodulid võimaldavad saada sügavama tunnetuse erinevate praktikate toimest, mõjust ja koosmõjust. Pearõhk paljude erinevate praktikate läbi tegemisel (OSHO® aktiivsed meditatsioonid, iidsed praktikad, 14 osaline sotsiaalne 2.5 tunnine AUM meditatsioon jne.)
5000 a. VANUSTE IIDSETE MINDFULNESS PRAKTIKATE MOODULID (3)
Nende moodulite jooksul saadakse sügavad teadmised paljudest 5000 a vanustest iidsetest mindfulness praktikatest, mis on loodud tuhandeid aastaid tagasi valgustunud meistrite poolt. Moodulite jooksul kogetakse, kuidas need praktikad aitavad jõuda aina rohkem ja rohkem iseenda sügavaima tunnetuseni.
Need moodulid koosnevad teoreetilisest osast (teadmised iga praktika kohta), praktilise kogemise osast ja juhendamise õppe osast.
NB! Moodulis on igal õppepäeval ka 1 – 2 aktiivmeditatsiooni
PRAKTIKUMIDE MOODULID (4)
4 praktikumide moodulit – 5000 a. vanuste iidsete mindfulness tehnikate juhendamise praktiseerimine
Õppijad praktiseerivad iseseisvalt 3stes gruppides, 4 korda onlines a’ 3 tundi korraga
Õppijad valivad endale ettenähtud perioodil sobiva aja
LÕPUTÖÖD. KURSUSE LÕPETAMINE
Lõputöö
Lõputöö koostatakse kahe 5000 a. vanuse iidse mindfulness praktika kohta.
Õppija koostab kahe mindfulness praktika juhendamise näidise koos sisulise ja ajalise osaga algusest lõpuni, näidates ära, kuidas ta antud mindfulness praktikat kirjeldab, kuidas etappe sisse juhatab, milliseid juhiseid annab etappide ajal ja kuidas ta praktika lõpetab. Igale osale lisab juurde ka ajalise jaotuse.
Oma lõputöö lõpetab kokkuvõttega, milles põhjendab lühidalt nii sisu kui ajajaotuse kohta tehtud otsuseid.
Peale lõputööks koostatud näidist, viib õppija selle järgi läbi ka väikestes gruppides juhendamise, et testida koostatud näidise eesmärgipärast toimimist, saades teistelt osalejatelt selleks vajalikku tagasisidet. Selle põhjal saab õppija kinnitada või korrigeerida oma edaspidist mindfulness praktikate juhendamist.
Lõputöö hindamine: hindamisel vaadatakse näidisjuhendi selget sõnastust, sisulist seostamise oskust, ajalise jaotuse ja verbaalse juhendamise osakaalu optimaalsust.

Õppekava välised valikmoodulid
Õppekava välistes valikmoodulites on võimalik osaleda kõigil, olenemata õppegrupist, samuti ka kõigil neil, kes on kooli juba lõpetanud või kes pole Eesti Meditatsiooni Kooli kursustel varem käinud.
Osaledes valikmoodulite õppes KOOLIS ÕPPIMISE AJA JOOKSUL, saavad õppijad valikmoodulites soodustuse 15 – 20% täishinnast.
ÕPPEKAVA VÄLISED SERTIFIKAADIÕPPE ehk JUHENDAJA VÄLJAÕPPE VALIKMOODULID
Nendeks valikmooduliteks on kaks OSHO@ meditatiivse teraapia juhendaja väljaõppe kursust.
Mõlemad koosnevad 2 osast: esimenes osas osaletakse iseenda heaoluks ja teises osas õpitakse selle praktika juhendamist.
Kes ei soovi õppida juhendajaks, saab neile kursustele osalema tulla ainult esimesse ossa ehk iseenda heaoluks.
Kes õpivad juhendajaks, osalevad mõlemas osas. .
Mõlema osa läbimisel saadakse rahvusvaheline OSHO® meditatiivse teraapia juhendaja sertifikaat
1. OSHO® meditatiivne teraapia ‘Tuletades meelde unustatud keele rääkides oma KehaMõistusega’
Kehatarkuse taasäratamine, silla taastamine Keha ja Mõistuse vahel, et äratada uuesti keha kuulamise oskust ning keha saaks end jällegi ise tervendada. Sisaldab sugestioone ja transiseisundit, kuna protsess viib sügavale lõõgastusse, alateadvuse tasandile. Imeilus protsess iseendaga taaskord sõbraks saamisel ja armastava suhtumise taastamine iseendasse.
2. OSHO® meditatiivne teraapia ‘No Mind’
Mõttevaba seisundi loomise protsess, kus kogetakse suurt sisemist rahu ning heaolu. See praktika pakub sügavat lõõgastust kõigile, kes ei saa või ei oska puhata: kelle töö eeldab suurt mõttetegevust või probleemid ei anna asu… ning seetõttu on rahunemine raskendatud, aga samuti ka uneprobleemide korral pakub see praktika leevendust jmt.
VALIKMOODULID AINULT ISEENDA HEAOLUKS:
1. OSHO® Dünaamiline meditatsioon – 21 järjestikust päeva onlines
Teaduslikult on kindlaks tehtud, et Osho Dünaamiline meditatsioon® vähendab stressihormooni kehas.
ODM on loodud vabastama emotsionaalseid pingeid, stressi, ärevust, hirme jmt, luues seeläbi lõõgastust – pingetest vabat seisundit. Selle meditatsiooniga murduvad vanad, juurdunud mustrid kehas, mis hoiavad inimest mineviku vangis, peale mida saab kogeda vaikust ja rahu.
2. OSHO® meditatiivsed teraapiad iseenda heaks
1) OSHO® meditatiivne teraapia ‘Tuletades meelde unustatud keele rääkides oma KehaMõistusega’
Kehatarkuse taasäratamine, silla taastamine Keha ja Mõistuse vahel, et äratada uuesti keha kuulamise oskust ning keha saaks end jällegi ise tervendada. Sisaldab sugestioone ja transiseisundit, kuna protsess viib sügavale lõõgastusse, alateadvuse tasandile. Imeilus protsess iseendaga taaskord sõbraks saamisel ja armastava suhtumise taastamine iseendasse.
2) OSHO® meditatiivne teraapia ‘No Mind’
Mõttevaba seisundi loomise protsess, kus kogetakse suurt sisemist rahu ning heaolu. See praktika pakub sügavat lõõgastust kõigile, kes ei saa või ei oska puhata: kelle töö eeldab suurt mõttetegevust või probleemid ei anna asu… ning seetõttu on rahunemine raskendatud, aga samuti ka uneprobleemide korral pakub see praktika leevendust jmt.

Õpetaja
Meditatsiooni õpetaja koolituse õppekava looja ja õpetaja Chandrini Sarita / Seeda Randroo
Rahvusvaheliselt sertifitseeritud terapeut ja meditatsiooni õpetaja, Eesti Meditatsiooni Kooli rajaja ja juht.
Chandini Sarita (Seeda Randroo) meditatsioonitee on kestnud 16+ aastat, millest 9 aastat on õppinud ta meditatsiooni Indias – meditatsiooni sünnimaal, OSHO Rahvusvahelises Meditatsiooni Keskuses Punes, olles seal ise ka juhendaja.
Tänaseks omab Sarita palju sügavaid isiklikke kogemusi erinevaist teadvuse seisundeist ja meditatsiooni protsessi sügavat mõistmist.
Ta on asutanud ja juhib Eesti Meditatsiooni Kooli, olles ka Osho Eesti Meditatsiooni Keskuse üks rajaja ning juht.
Erialalt on ta aga Tartu Ülikooli diplomeeritud psühholoog, kes on lisaks õppinud 3 aastat ka Geštaltterapeudiks. Omab üle 25 aasta psühhoterapeudina töötamise kogemusi. Ta oli ka üks esimesi koolipsühholooge Eestis. Üle 15 aasta on ta koolitanud täiskasvanute gruppe, enamasti eesti suurettevõtteid (suhtlemine, meeskonnatöö).
Kõik see on avaldanud mõju nii tema enda meditatsiooniteele kui ka tema õpetustele – juhendamistele meditatsiooni maailmas.
Üldinfo kõikide õppegruppide kohta: hind, leping jm.
2025/26 õppeaastal alustavad 5 uut ja erineva pikkusega õppegruppi oma õpiteekonda, neist 4 gruppi on sertifikaadiõpped – juhendaja väljaõppe grupid.

4 JUHENDAJA VÄLJAÕPPE GRUPPI
Meditatsioonijuht (5 kuud; 150 akad.tundi ja 5 moodulit; 2 sertifikaati)
Meditatsioonijuht – nõustaja (9 kuud; 330 akad.tundi ja 10 moodulit; 2 sertifikaati + 1 tõend)
Meditatsiooni õpetaja (11 kuud; 430 akad.tundi ja 14 moodulit; 3 sertifikaati)
5000 a. vanuste iidsete mindfulness praktikate juhendaja (6 kuud; 200 akad.tundi ja 8 moodulit; 1 sertifikaat)
ÕPPEGRUPP ISEENDALE:
Meditatsiooniõpe iseendale (3 kuud; 100 akad.tundi ja 3 moodulit; ei ole sertifikaadiõpe )
Iga õppijaga sõlmitakse koolitusleping.
Õppemaks on 215 eur kuus, kuid sõltuvalt õppegrupist – mõnel grupil on maksekuusid vähem kui koolikuusid.
Koha õppegruppi kinnitab ettemaks, mis samuti grupiti erineb.
Kuna informatsiooni ja erinevaid õpivõimalusi on palju, siis selleks, et igaüks leiaks just enda jaoks sobiva pikkuse ning õppekavaga õppegrupi, mis vastab kõige paremini tema huvile, ajalisele ning finantsressurssile jne, on Kool välja töötanud korra, kus toimub omavaheline vahetu vestlus kas telefoni teel või zoomi vahendusel. Peale teie registreerumist, suhtleme ja arutame läbi võimalused, .
Omavaheline vestlus annab võimaluse lihtsal moel käia efektiivselt läbi erinevad õpivõimalused (erinevate gruppide õppekavade ja sertifikaatide erinevused jm), selgitada otsustamiseks vajalikku informatsiooni (lepingud, erinevad maksevõimalused jne.), vastata ühekorraga ja efektiivselt kõigile üles kerkivatele küsimustele – pärast seda on teil väga lihtne teha otsust, et kui soovite tulla kooli, siis saaksite just endale kõige meelepärasemal kursusel osaleda ning selles grupis ka õppekoht kinnitada.
ERAÕPE EHK MEDITATSIOONIÕPE KAHEKESI JUHENDAJAGA 1 : 1
Selline õppeviis sobib siis, kui võib tunduda, et tahaks rohkem individuaalset juhendamist ning vastavalt iseenda tempole ja graafikule liikumist. Sel juhul pühendab õpetaja ainult Sinule ja koos luuakse mediteerimise teekonna kava – millistest meditatsioonides ja millal alustatakse. Meditatsioone on mitmeid ja lähtutakse igast inimesest eraldi.
INDIVIDUAALÕPPE kohta saab täpsemalt lugeda KLIKKIDES SIIA
Olete väga teretulnud kooli õppima!
