Meditatsiooni õpe. Sarita eraseanss

meditatsiooni kogemus. KaiMeditatsioon ei ole midagi kunstlikku, rasket või keerulist. Me võime mõelda meditasiooni enda jaoks selliseks, aga seda ei ole ta iseenesest mitte.
Kui öelda sõna “meditatsioon”, siis tavaliselt ilmub inimeste kujutlusse pilt sirge seljaga ja liikumatult istuvas Buddhast. See on Vipassana, kus ollakse liikumatult pikka aega ja võib juhtuda, et ühel hetkel siis mõtted kaovad… Tänapäeva inimese jaoks tõesti tohutult keeruline ülesanne, sest meie elutempo on tormlev ja mõttepuntrad on peas sassis.

Osho lõi aga aktiivsed meditatsioonid tänapäeva ja tuleviku iniemse jaoks, kes on väga kaugel sellest ühsikonnast, kus kunagi Buddha elas ja tema kaaskondsed Vipassanaga toime tulid.

Aktiivsed meditatsioonid aitavad Sul minna läbi mõtteräga koridorist ja siis peale seda on sul võimalik kogeda vaikust. Sest meditatsioon tegelikult algab alles seal, kus mõte teeb pausi. Kõik juhitud meditatsioonid viivad iniemse kujutlusmaailma, mis on samuti mõtlemine – kujundlik mõtlemine, see mis areneb lapsel esmalt enne loogilist mõtlemist.  Aga kui Sa tahad kogeda meditatiivset seisundit (mitte lõõgastust kujutuspiltidega), siis on selleks vaja jõuda vaikusesse, täielikku tühjusesse. Ma olen selle kohta öelnud – õhu moodi olekusse.

Ei olegi väga raske neid hetki kogeda aktiivsete meditatsioonide abil. See aga on esimene samm sel teel. Nüüd on vajalik seda seisundit laiendada ühest hetkest 24 tunnile. Aga isegi hetkeks seda kogeda – mõjutab juba Su elu.
Ja sagadane ühine kogemus tekkinud muutuste kohta on see, et inimesed ütlevad – välismaailm ei avalda enam mulle sellist mõju nagu enne. Inimesed ümber võivad teha või öelda ühte ning teist, aga see ei mõjuta enam nii nagu enne mediteerimist. Saadakse rohkem nn. iseenda peremeheks, oma mõtete ning emotsioonide valitsejaks. See on algus, aga seegi ju suurepärane!